Hidup ini penuh dengan suprise. Kekadang, apa yang tidak kita sangka, tidak kita minta itulah yang berlaku. Jangan dipersoalkan mengapa begitu, mengapa begini??? Kerana, perancanganNya Maha Hebat. Dia yang Maha Mengetahui segalanya.

Tuesday 25 February 2014

Aiskrim Goreng

Assalamualikum. Petang!!!! hihi. .

Hari ni, aku nak share something. Mungkin ada yang dah tahu, dan ada jugak yang belum tahu. Jadi, tak salahkan kalau aku nak share. Kan?? Sharing is caring.. haa. . Ok, aku nak share satu resipi mudah, tapi aku pun belum cuba sebenarnya. Tunggu masa gak nak cuba. hihi. . Aku share dulu la ye, nanti kite semua boleh cuba sama-sama. hee. . Resipi yang aku nak share ni, iaitu resipi AISKRIM GORENG!!!!


Bahan-Bahan :

Roti
Aiskrim 
Cawan

Cara:
Letakkan 1 scoop aiskrim ke atas lapisan roti pertama yakni roti bahagian bawah.

Letakkan lapisan roti kedua yakni roti bahagian atas.

Ambil cawan, terbalikkan dan tutup pada roti kuat-kuat. Pusing-pusing sikit sampai jadi bentuk bulat montel yang comel. Sila agak-agak supaya kedudukan aiskrim tak terkena cawan.

Bekukan ke dalam peti sejuk sehingga betul-betul beku

Bila dah beku, Panaskan minyak dan goreng dengan api kuat. goreng sekejap je, lepas tu boleh di makan dengan enak  sekali.

cm tu la kejadiannya. hehe..


Selamat mencuba ;) tattititutu. ................. 

*sumber dari page fb I Love Sarawak

No comments:

Post a Comment